Ginekologia estetyczna

Menopauza nie jest chorobą lecz nowym rozdziałem kobiecości. Wciąż jednak pokutują liczne stereotypy, które istotnie wpływają na sposób jej postrzegania. Kluczową kwestią we współczesnym podejściu do seksualności kobiety na różnych etapach jej życia jest zrozumienie istoty satysfakcji seksualnej, która może mieć wymiar bardziej emocjonalny niż fizyczny. Kompleksowe podejście do seksualności kobiety, staje się szczególnie trudne w okresie około menopauzalnym.

PROBLEM
W okresie menopauzy narządy intymne kobiet ulegają procesom starzenia, związanym ze spadkiem poziomu estrogenu.
Nawet 50% kobiet po menopauzie skarży się na typowe objawy atrofii narządów płciowych, takich jak: suchość pochwy, ból podczas stosunku płciowego, podrażnienia objawiające się swędzeniem i pieczeniem. Objawy te powodują zmniejszenie doznań i satysfakcji seksualnej oraz obniżenie jakości życia i samopoczucia psychicznego. Pojawiające się zmiany hormonalne, takie jak spadek estrogenów czy wzrost stężenia gonadotropin, przyczyniają się do powstawania objawów wypadowych - uderzeń gorąca, nocnych potów, problemów ze snem oraz wielu innych i są naturalnym etapem w rozwoju. Występują uciążliwe objawy zanikowe: zanikowe zapalenie pochwy, zmiany skórne okolic narządów płciowych, wysiłkowe nietrzymanie moczu, hyperaktywny pęcherz moczowy i niestabilność mięśnia wypieracza, a także nawracające zapalenia cewki moczowej i pęcherza moczowego.

ROZWIAZANIE
Niezwykle subtelny, precyzyjny i nieinwazyjny zabieg MonaLisa Touch™ zapewnia obkurczenie pochwy, odbudowę błony śluzowej oraz redukcję problemu nietrzymania moczu bez interwencji chirurgicznej. Kontrolowana energia lasera dostarczana jest do kanału pochwy oraz obszaru jej wejścia, powoduje „ogrzanie” tkanek. Na skutek tego dochodzi do obkurczania się kolagenu w tkance, błona śluzowa pochwy staje się bardziej napięta i elastyczna. Proces ten powoduje zmniejszenie jej wiotkości oraz niwelowanie skutków zespołu rozluźnienia pochwy.

PRZEBIEG ZABIEGU:
Do zabiegu kwalifikuje lekarz oraz aktualne badanie cytologiczne. Zabieg Mona Lisa Touch TM wykonywany jest przy pomocy specjalnej głowicy wyposażonej w skaner, którą lekarz wprowadza do pochwy. Laser działa bezpośrednio na jej ścianki, doprowadzając do gruntownej przebudowy całej śluzówki pochwy. Zabieg jest bezbolesny, nie wymaga znieczulenia oraz okresu rekonwalescencji, a ponadto stanowi alternatywę dla zabiegów chirurgicznych.

EFEKTY:
• LEPSZE NAWILŻENIE POCHWY