nietrzymanie moczu

Wskazania i przeciwwskazania do laserowego leczenia nietrzymania moczu

Laserowe leczenie nietrzymanie moczu zalecane jest w przypadku wysiłkowego nietrzymania moczu o łagodnym i umiarkowanym nasileniu.

Istnieją jednak pewne przypadki, w tych schorzenia i dolegliwości, które uniemożliwiają wykonanie tego zabiegu. Do przeciwwskazań zaliczamy:

• ciąża i karmienie piersią
  • infekcje pochwy
  • nieprawidłowy wynik badania cytologicznego
  • choroby autoimmunologiczne
  • padaczka
  • nieleczona cukrzyca
  • przyjmowanie leków przeciwpadaczkowych, dla diabetyków, obniżających krzepliwość krwi, moczopędnych, uspokajających, niektórych antybiotyków, hormonów (estrogeny, progesteron)
  • długotrwałe stosowanie niektórych ziół, m.in. dziurawca i nagietka

Przed zabiegiem laserowego leczenia nietrzymania moczu niezbędne jest wykonanie badania cytologicznego.

Jak przebiega zabieg laserowego leczenia nietrzymania moczu?

Zabieg laserowego nietrzymania moczu obejmuje dwie podstawowe fazy. Jak już zostało wspomniane, jest to metoda bezbolesna, więc nie wymaga zastosowania znieczulenia. Opiera się na fototermicznym, nieablacyjnym obkurczaniu pochwy lub podwieszeniu pęcherza. Za sprawą stymulacji włókien kolagenowych laser przyczynia się do wzmocnienia ujścia cewki moczowej, ściany pochwy i powięzi wewnątrzmacicznej. Zabieg ma na celu przywrócenie prawidłowego funkcjonowania układu moczowego.

Podczas pierwszej fazy przeprowadzana jest dokładna dezynfekcja i osuszanie pochwy. Następnie wprowadzany jest do niej wziernik laserowy, dzięki któremu można dokładnie naświetlić przednią ścianę pochwy, wzdłuż której aplikowana jest energia laserowa.

Za sprawą użycia wziernika laser jest kilkakrotnie wsuwany do kanału pochwy. Energia laserowa ma zdolność pobudzania tkanki błony śluzowej pochwy, co prowadzi do skurczu kolagenu.

W drugiej fazie wiązka laserowa oddziałuje na przedsionek i wejście do pochwy, pobudzając włókna kolagenowe. Za sprawą zabiegu pobudzone są procesy produkcji glikogenu niezbędnego do utrzymania odpowiedniego nawilżenia pochwy i zachowania właściwego pH. W ten sposób można zredukować do minimum inne dolegliwości związane z nietrzymaniem moczu, takie jak częste infekcje.

Nasze Kliniki

poniedziałek - piątek   11:00-19:00